Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita drůbežího masa ve vztahu ke způsobu produkce
KADLECOVÁ, Lucie
Tématem této práce je kvalita drůbežího masa ve vztahu ke způsobu produkce. V literárním přehledu je popsáno drůbeží maso, jeho spotřeba v České republice a jeho chemické složení. Jsou zde popsány i vybrané metody senzorické analýzy. V praktické části jsou charakterizovány druhy testovaných mas. Práce se dále zaměřuje na experimentální vyhodnocení chemického složení kuřecí prsní svaloviny z farmy Loužná pomocí metody NIR a porovnání změn ve složení v závislosti na stáří kuřat. Následují vybrané senzorické metody zaměřené na rozpoznání rozdílů kuřecích mas ze třech rozdílných produkcí. Dále byl zveřejněn dotazník, který měl za úkol zjistit preference občanů k výrobkům (kuřecí maso) z různých způsobů produkce.
Zhodnocení brakace dojnic v systému volného ustájení
KLAP, Martin
Diplomová práce je zaměřena na skot s tržní produkcí mléka a jeho vyřazování z chovu. Hlavním cílem této práce bylo porovnat a vyhodnotit brakaci dojnic v systémech volného ustájení ve dvou na sobě nezávislých chovech v období od roku 2012 až 2014. Diplomová práce dále poskytuje informace o tom, kolik bylo vyřazeno prvotelek a dojnic do 90 dnů po otelení, důvody vyřazení, věk při vyřazení, věk při prvním otelení, pořadí laktace na které byly dojnice vyřazeny a porovnání jednotlivých složek mléka při vyřazení. Práce byla zpracována z datového souboru, který obsahuje informace o ukazatelích 474 jedinců s mléčnou a kombinovanou užitkovostí. Podnik Senagro a.s. Senožaty disponoval čistokrevnými jedinci nebo kříženci se zastoupením hlavního plemene v krvi 51-100 %. V podniku Nečerák Vystrkov jsou chovány pouze čistokrevní jedinci. Z provedeného výzkumu je patrné, že podnik Senagro a.s. Senožaty jednoznačně nesplňuje za celé sledované období brakaci do 30 % z celkového počtu chovaných dojnic, a je výrazně nad tímto procentem, což má za následek ovlivnění rentability podniku. Naopak podnik Nečerák Vystrkov se dle provedeného výzkumu může zařadit mezi podniky, které tuto hranici splňují.
Formy distribuce biopotravin
PETERKA, Michal
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a posouzení distribučních cest, které jsou v současnosti využívány pro biopotraviny. V první fázi byl proveden marketingový výzkum za pomoci online dotazníku, který byl následně umístěn na Google Docs. V tomto dotazníku bylo zjištováno nákupní chování spotřebitelů. Po vyhodnocení výsledků tohoto výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji nakupují biovýrobky v samoobslužných prodejnách, na druhém místě se umístily specializované prodejny a třetí místo obsadil nákup přímo u výrobce. Nejčastěji nakupovanou komoditou s označením Bio je mléko a mléčné výrobky, následuje ovoce a třetí místo obsadila zelenina. Ve druhé fázi byl proveden marketingový výzkum, který byl uskutečněn telefonickým dotazováním u výrobců z Jihočeského kraje. Bylo osloveno celkem 64 biofarem, z nichž se podařilo úspěšně kontaktovat 50. Nejčastěji se výrobci v Jihočeském kraji zabývají chovem dobytka. Největší podíl na odbytu u těchto biofarem jsou ze 39 % zpracovatelské firmy, z 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně a 24 % zajistí distributoři. Pouze zanedbatelných 5 % masa odebere přímo maloobchodní jednotka, která maso prodává konečnému spotřebiteli. Druhou nejčastější produkovanou komoditou je mléko a mléčné výrobky. Veškerá produkce mléka odebíraná z farem je podle dotazníkového šetření určena výhradně pro český trh a odbyt je v průměru hodnocen známkou {\clqq}chvalitebně``, o což se významnou měrou zasluhuje největší zpracovatel mléka Madeta a.s. Dalšími odběrateli jsou prodejny zdravé výživy a stravovací zařízení. Jednotlivý podíl odběratelů u mléka a mléčných výrobků se nepodařilo zjistit. Biovýrobců zabývajících se pěstováním ovoce, obilovin, luskovin a brambor je v Jihočeském kraji velmi málo, a proto vypovídací hodnota průzkumu je velmi nízká.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.